Massage effecten

Massage effecten wetenschappelijk bewezen

Massage effecten zijn wetenschappelijk bewezen. Op deze pagina staat wetenschappelijk bewijs voor de volgende massages: stoelmassages, lichaamsmassages en zweedse massages.

Massage is naar mijn mening hedendaags een ondergewaardeerde behandelmethode!

Effecten van triggerpointtherapieMassage effecten - UMC St Radboud - Massagepraktijk Jansen

Triggerpointtherapie van spierknopen blijkt effectief te zijn bij schouderpijn. Opvallend is dat veelvoorkomende pijnlijke verhardingen van schouderspieren niet of nauwelijks als oorzaak van schouderpijn worden gezien. Begeleid door de afdeling IQ healthcare van het UMC St Radboud heeft fysiotherapeut Carel Bron onderzocht, of juist deze pijnlijke spierverhardingen een rol spelen bij schouderpijn.

Effecten van een lichaamsmassage

Massage effecten - Psychosomatic medicine Massagepraktijk JansenEen lichaamsmassage bleek bij gezonde dames (21-25 jaar) met academische stress (acute stress) de angst met 49% te verminderen, de stress was met 52,2% verminderd en de circulatie van witte bloedcellen was verbeterd met 8,3%. Massage heeft een positief effect op angst, stress en op de circulatie van witte bloedcellen. Wat een goed wetenschappelijk perspectief is op de interventie massage ter behandeling van acute stress.

Effecten van stoelmassage

Een stoelmassage heeft positieve effecten op psychische vermoeidheid en klachten aan het bewegingsapparaat.

Effecten van stoelmassage

Een stoelmassage is een doeltreffende maatregel om spanningsklachten en rug-/nek-/armklachten te verminderen.

Effecten van stoelmassage

Bij 40,5 procent van de deelnemers zijn de klachten sterk afgenomen en bij 30,4 procent zijn de klachten volledig verdwenen.

Belastingdienst Massagepraktijk Jansen

Effecten van stoelmassage op ziekteverzuim

Tijdens een experiment met stoelmassages in Den Haag bij de Belastingdienst is het ziekteverzuim gedaaldvan 12 procent naar 8 procent.

Effecten van zweedse massage

Wellness academie Massagepraktijk Jansen

Zweedse massage is een doeltreffende manier om zwel psychische als lichamelijke gezondheid te bevorderen.
(zweedse massage bestaat uit basis massagetechnieken).

Massage is een ondergewaardeerde interventie

KNGF logo Massagepraktijk Jansen

Fysiotherapeuten, Manueel Therapeuten en docent fysiotherapie geven hun mening over massage als interventie.