Mobiliseren

Klachten aan het bewegingsapparaat? Dan is mobilisatie wellicht dé oplossing. Wanneer gewrichten niet goed werken, geeft dat soms klachten aan de wervelkolom of ledematen, veelal ontstaan door overbelasting. Bewegen wordt moeilijker en pijnlijk. Spieren kunnen verkrampen en pijn kan zelfs uitstralen naar andere lichaamsdelen, vervelend! Onze therapeuten zetten mobilisatie in ter vermindering van pijn en bewegingsverbetering van de gewrichten.

Letterlijk betekent het eigenlijk analytische of functionele bewegingsactiviteiten die het doel hebben om lichaamsmobiliteit te voorkomen en/of verbeteren. Deze methode stelt patiënten in staat om weer elke houding aan te nemen of beweging uit te voeren en dat geheel probleemloos.

Een behandeling duurt zo’n dertig tot zestig minuten en wordt meestal tussen minimaal twee en maximaal zes weken herhaald. De hersteltijd is afhankelijk van de ernst van de klachten. Geen zorgen, behandeling brengt nooit schade toe. Dit omdat we altijd binnen de natuurlijke grenzen van gewrichten werken en kracht gering toepassen.

Mobiliseren - Massagepraktijk Jansen te Deurne

Voorbeelden:

• Het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom in combinatie met hoofd- en nekpijn
  • Nek- en schouderklachten die uitstralen tot in de armen
  • Klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn
  • Lage rugklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de benen

Afspraak inplannen?

Wil je een afspraak inplannen? Je kunt ons bereiken door te bellen naar het telefoonnummer: 0493–242121 of stuur een e-mail naar info@massagepraktijkjansen.nl